tisdag, december 06, 2011

Äntligen lite vinter =)


Tänk att man äntligen kan få se lite vinterlikt ute igen. Med minusgrader och lite snö. Får hoppas det är slut på "survädret" med regn och rusk nu. Här i norr ska vi ha "riktig" vinter. Inte sån eländig , mörk och blöt tid som vi haft hittills. Är less på det nu. Mot kyla kan man klä sej men mot regn är det inte lätt. Man har inte lust alls med promenader då.

Nåväl veckan som gick så var jag rent av duktig om jag får säga det själv.
Jag gick min runda på 5,5 km varje dag...och det gick =)
Tog det piano och gick i min egna lilla takt. Då Veronica och Henrik jobbade båda två så var det bara jag och hunden. Och då kan jag lättare reglera farten så den stämmer för min förmåga. Var nog därför det gick vägen.
Och ändå var inte vädret helt på min sida. Det var regn och rusk och halt mellan varven men jag tjurade på och gick och såg till att ta det lugnt så inget missöde händer. Så nu har jag promenerat på i 8 dagar i sträck och än funkar det.
Envisheten och att jag tagit det efter min förmåga verkar gå just nu. Ska inte säga för mycket för då brakar det väl ihop igen.

Vädersmärtorna är mindre nu då det blivit kallt. Ruskvädret var allt annat än snällt mot smärtan. En natt då det regnade och blåste som värst var det helt omöjlig att sova pga smärtan. Men nu har jag haft två bra nätter då jag sovit hyfsat. Hyfsat för mej är 5 timmar . Inatt var det visserligen lite oroligt då vovven hade problem med magen igen. Men det lugnade sej och som vanligt väcker hon maken först inte mej =) Tycker nog matte måste få sova =)

Helgen som var var stillsam och lugn.
Söndagen var vi ut till pappa och fikade och sedan på kvällen blev det konsert för mej med svägerskan. Vi var på en rockig julkonsert på Kulturens hus. Var riktigt bra. Annorlunda om man tänker på julmusik men mycket bättre. Jag gillade det skarpt.
Att det blev jag och hon som gick berodde på att brorsan hade jour och kunde inte gå och då dom redan köpt biljetter fick jag gå med istället. Tur för mej . Jag behöver lite omväxling ibland. Få se nått annat än husets väggar och komma ut bland folk .

Veronica och jag var också en sväng på Sunderbyns julmarknad. Mycket fint hantverk att se men inget som jag tyckte jag ville ha. Förutom en söt tovad figur med lite julrött på. Den var så söt och påminde mej om Tessan så den köpte jag. Istället för en tomtefigur. Skulle också ha köpt anisbröd men dom hann ta slut så några såna blev det inte. Mamma bakade alltid såna men jag kan inte det själv. Har testat en gång och det blev inte bra alls. Nåja det kanske blir fler tillfällen att få tag i det.

Igår hade vi Sara sovande här då dom skulle få omtapetserat i sin lägenhet på dan då hon ska sova, nattarbetare som hon är.
Sen kom även Andreas hit och jag bjöd dom på middag. Andreas hade varit på anställnings intervju och nu väntar han på besked hur det blir. Håller tummarna för att det ska gå bra.

I veckan har vi inga planer alls. Bara lugn och ro och hoppas på det bästa.
Lite mer snö så det blir juligt och fint önskas.
Det är ju inte jag som skottar =)
Och minusgrader så det inte smälter bort och blir halt.
Önska kan man ju alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar