måndag, november 21, 2011

Ny vecka , nya utmaningar !!!



Ytterligare en helg och advent rycker närmare. Mycket jag skulle behöva göra men hur det ska gå vet jag inte. Energin vill inte riktigt infinna sej.
Har haft en sån besvärlig period av smärta nu ett längre tag att det är svårt komma ur den. Sen då att Tessan varit krasslig i samband med operationen gjorde ju inte saken bättre. Oron för henne gjorde visserligen att jag hade mindre tid att fundera på min egen smärta. Men i takt med att hon hämtat sej så kommer smärtan tillbaka med full kraft. Den har förstås aldrig varit borta utan det handlar mer om att jag inte hunnit med att tänka på den då jag hade annat att tänka på.

Konstig egentligen hur kroppen fungerar. Man borde alltid ha nått annat att fundera på så man slipper känna efter hur man själv mår. Nä skämt åsido, det är ju inte direkt så man önskar andra ont så man själv slipper utan mer att hjärnan behöver stimulans så den tänker bort smärtan. Lite av det är nog det som ACT ska handla om. Det som jag ska få testa på VC framöver. Lite "hjärnskrynkleri" med andra ord.

Helgen blev lugn med ett litet snabbt besök hon svåger med fru i lördags. Svågern har varit i Afghanistan och hade just kommit tillbaka. Blev en trevlig stund med surr och sånt. Alltid lika roligt att komma hemifrån en stund och få se annat än våra väggar. Dom ser jag nog ändå.

Söndag blev det en fika sväng till pappa.
Sen kom Richard förbi med sina små på em. Det hade jag längtat efter. Var flera veckor sen dom var här sist. Blir väl så ibland då Richard endast är ledig på helgen och dom förstås har annat att göra då han är ledig. Men man vill ju få träffa dom små liven så ofta det går nu då vi har dom så nära. Men nu kom dom till sist och gamla farmor blev glad.
Viggo, mysgossen , var som vanligt sitt glad mysig jag. Full rulle och pratsam som alltid. Han är bara bäst♥♥.
Molly , som nu är 7 månader , var lita fundersam först. Har inte träffat henne på en månad så det är ju förståeligt. Hon slappnade sen av och blev riktigt glad hon med.
Man ser att hon mer och mer börjar få en egen personlighet. Söt är hon också.♥♥ Som en liten prinsessa.
Så avlutningen på veckan blev bara för bra . Det lever jag på i flera dagar nu.

Nu är det ny vecka och nya tag som gäller. Har dammat av vårt gåband och Henrik har burit ner det. Har tänkt jag ska försöka gå på det då det är halkigt ute, som idag . För då det är halkigt kan jag inte gå. Då spänner man sej och får ännu ondare än man redan har. Men då får jag i alla fall lite träning även om det inte är lika roligt som att gå på riktig promenad. Ska ge det en chans men har nu satt den så man kan se på TV medan man går. Då kanske det inte känns lika trist. Det är inte lätt att hitta en bra gångtakt då jag inte gjort det på länge. Men till slut hittade jag en hastighet som funkade utan att det tog ont.
Nu då jag lagt bassängträningen på hyllan för ett tag så måste jag försöka träna mina slappa muskler med promenader istället och om jag nu har gåbandet framme så kan jag ta det då det inte går att gå ute.
För jag känner att jag behöver nått. Jag känner ju att jag blivit så svag i högra sidan att det är en riktig utmaning att hålla kroppen rak. Vet att promenader är det som funkat bäst.
Nu , just nu, känner jag en hemsk smärta i benet. Självklart så var det ju väntat. Men bara jag kommer över det värsta så kanske det minskar. Kanske.
Synd bara att det inte är träningsvärk utan nervsmärtan som ökat. Har inte kunnat känna träningsvärk de sista åren då nervsmärtan är så stark. Man känner ju bara av den starkaste. Hade varit så skönt att kunna känna träningsvärk. Så man vet att det funkar . Men det kanske funkar ändå. Den som lever får se. Och jag är ju van vid smärta så. Men det blir lite för mycket ibland.

Men nu då det lackar mot advent så är det inte läge känna efter för mycket. Har lite projekt på gågn som måste göras. Det ska bakas saffransbullar och det har vi planerat göra på fredag. Ska ta hit Viggo också så då går det säkert bättre. Han är mitt vitaminpiller som gör att jag orkar mer än jag egentligen gör. Sen ska vi också bygga ett pepparkakshus. Har köpt ett färdigt som man bara behöver sätta ihop och dekorera. Det är ju det som är det roliga.
Sen måste jag göra i ordning adventskalendern till Viggo. Har inte gjort den ännu och nu är det hög tid. Brukar göra små paket med lite små saker och godis i. Som min mamma gjorde åt mina barn då dom var små.
Det är lite pyssel och det är rätt skoj att göra.

Sen hoppas jag nu att vi får lite snö så vi kan få lite julstämmning. Vill inte ha sån här vinter. Mörkt och trist och halkigt. Nej riktig vinter ska det va. Med snö och minusgrader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar